štvrtok 17. mája 2012

Ako pôsobí Fit vankúš?

Fit vankúš
Fit vankúš na sedenie je nestabilná vzduchom napustená podložka na sedenie, a je certifikovanou rehabilitačnou zdravotnou pomôckou.  Práve sedením na Fit vankúši si zabezpečíte dynamické sedenie. Dynamizácia sedu je ideálnym riešením ako predchádzať jednostrannému zaťažovaniu pohybového aparátu.

S Fit vankúšom sedíte a zároveň cvičíte. Fit vankúš sadne na každú stoličku. 

Ako Fit vankúš pôsobí?

Fit vankúš na sedenie sa môže individuálne nafúknuť ako napr. plávacie koleso. Keď sedíme v nestabilnej polohe sme nútení udržiavať rovnováhu, ktorú zabezpečujú autochtónne hlboké svaly chrbtice. Ich aktivita je väčšia vďaka ustavičným podnetom z nestabilnej plochy. Vplyvom gravitácie sa naše telo uvoľní a tlak na medzistavcové platničky sa rozloží. Prenesením váhy trupu dopredu na dolné končatiny (pri písaní, práci s PC a pod.) nám vzduchová bublina vytláča sedaciu časť, čo vytvára správnu polohu panvy, a tým aj správne držanie v driekovej časti.

  
Správne sedenie a držanie tela s použitím Fit vankúša Nesprávne sedenie a držanie tela spôsobujúce zdravotné komplikácie

Dynamické sedenie a Fit vankúš

Dynamické sedenie na Fit vankúši znižuje negatívne dôsledky sedu, ako sú funkčné poruchy pohybového aparátu, ktoré sú často príčinami vzniku skolióz (vybočenie chrbtice do strany), štrukturálne zmeny chrbtice a kĺbov, poškodenie medzistavcových platničiek.

Stabilizáciou neustále sa meniacej polohy panvy posilňujeme svalstvo dolných končatín a panvového dna. Receptory vo svaloch, šľachách a proprioceptory v kĺboch reagujú na zmenu polohy a podávajú impulzy do mozgu, ktorý správnymi pokynmi reguluje prácu svalov, čiže dochádza k intenzívnemu zapájaniu svalových reťazcov. To prispieva k náprave nesprávnych pohybových stereotypov. Práca malých svalov v nohách chráni chodidlá proti padaniu pozdĺžnej aj priečnej klenby, teda proti plochým nohám.

Ako používať Fit vankúš?

Zo začiatku sedávajte na mierne nafúkanom vankúši len 5 až 10 minúť a opakujte 3 až 5 krát denne. Fit vankúš môžte umiestniť kdekoľvek, či už na stoličku v práci, v škole alebo na kreslo, prípadne do sedadla v autobuse alebo v aute. Sadnite si na celú sedaciu časť, mierne rozkročte dolné končatiny, chodidlá musia byť celé opreté na podlahe, prípadne na podložke. Seďte uvoľnene a nebráňte sa zmenám polôh. Nedajte sa odradiť ak budete cítiť mierne bolesti v krížovej oblasti. Je to pozitívna reakcia - obyčajná svalovica svalov, ktoré neboli na posilňovanie zvyknuté. 




Odporučte článok priateľom:

0 komentárov:

Zverejnenie komentára